معرفی 10 دانشگاه برتر جهان

  • Admin
  • 08 اسفند 1402
  • بازدید 204

رتبه بندی و رنکینگ های جدید دانشگاه های جهان بر اساس مواردی همچون برخورد مدیران، سطح تحصیلی کسب شده و جمعیت دانشگاه آنالیز میشود.

فهرست مطالب

    معرفی 10 دانشگاه برتر جهان

    دانشگاه های برتر دنیا

    شناخت بهترین دانشگاه های جهان بر اساس رتبه بندی امروزه دغدغه ی اصلی بسیاری از دانشجویانی است که بنا به دلایل مختلف قصد مهاجرت دارند. این رتبه بندی را با عنوان رتبه بندی شانگهای میشناسند. حال در ادامه مقاله همراه ما باشید تا جزییات این رتبه بندی بپردازیم. جهت مهاجرت و خرید تور ارمنستان با قیمت ارزان کلیک کیند.

    بعترین دانشگاه های دنیا

    بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی

    رتبه بندی و رنکینگ های جدید دانشگاه های جهان بر اساس مواردی همچون برخورد مدیران، سطح تحصیلی کسب شده و جمعیت دانشگاه آنالیز میشود. بر این اساس دانشجویانی که قصد مهاجرت و تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را دارند میتوانند بهتر برنامه ریزی کنند.

    بهترین دانشگاه دنیا

    بدیهی است که پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های بزرگ دنیا میتواند روند زندگی یک فرد را به کلی دگرگون کند. تحصیل در یک دانشگاه با موقعیت عالی میتواند دریچه ای از موفقیت ها را برای ما باز کند.

    بهترین دانشگاه های دنیا طبق آخرین آمار به شرح زیر است:

    • موسسه فناوری ماساچوست MIT
    • دانشگاه آکسفورد
    • دانشگاه استنفورد
    • دانشگاه کمبریج
    • دانشگاه هاروارد
    • دانشگاه فناوری کالیفرنیا
    • کالج سلطنتی لندن
    • دانشگاه صنعتی زوریخ
    • کالج دانشگاهی لندن
    • دانشگاه شیکاگو

    موسسه فناوری ماساچوست - MIT

    ایالات متحده آمریکا نگین درخشانی در خود دارد به نام MIT. دانشگاهی خصوصی که توانسته در رنکینگ دانشگاه جهانی QS رتبه اول را به خود اختصاص دهد. دانشجویان این دانشگاه برای تحصیل در این فضای زیبا و باشکوه آموزشی ملزم هستند که به زبان انگلیسی مسلط باشند. یا این که حداقل مدارک معتبر زبان انگلیسی نظیر تافل، آیلتس، PTE، کمبریج c1 یا c2 و آزمون دولینگو را دارا باشند

    موسسه ماساچوست

    همچنین یکی از مواردی که برای شرکت در این دانشگاه الزامی میباشد ارائه نتیجه آزمون ACT و SAT می‌باشد.

    دانشگاه آکسفورد

    دانشگاه آکسفورد که در میان بهترین دانشگاه های دنیا چند سالی است نامی آشنا دارد. این دانشگاه در کشور زیبای انگلستان واقع است که نیمی از دانشجویانش را از ۸۴ کشور دنیا آنالیز کرده است. دانشجویانی که به صورت بین اللملی قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند میبایست آزمون های در نظر گرفته شده را با موفقیت پشت سر بگذارند. آزمون ها عبارتند از:

    • BMAT
    • CAT
    • MAT
    • PAT

    دانشگاه آکسفورد

    این دانشگاه نیز همانند دانشگاه های برتر دیگر داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی و تسلط بر این زبان را جزو اولویت های ورود به این مرکز میداند.

    دانشگاه استنفورد

    سومین جایگاه در این نبود علمی متعلق به دانشگاه استنفورد است. این دانشگاه زیبا و دوست داشتنی در آمریکا قرار دارد. از شرایط های الزامی ورود به این دانشگاه باید به یک سال تحصیل اجباری در کالج زبان و قبولی در حداقل یکی از آزمون های SAT یا ACT اشاره نمود.

    دانشگاه استنفورد

    برای مطالعه ی شرایط ویزای تحصیلی اینجا کلیک کنید.

    دانشگاه کمبریج

    قبل از هر توضیحی خوب است بدانید که از لحاظ امتیاز جهانی دانشگاه های کمبریج و استنفورد در یک جایگاه قرار دارند. دانشگاه کمبریج واقع در انگلستان که سالانه پذیرای دانشجویان زیادی در برترین رتبه های علمی می‌باشد. همچنین در این دانشگاه نیز همانند دانشگاه های دیگر تسلط بر زبان انگلیسی و کسب نمودن حداقل ۸۰ درصد امتیاز آزمون کلی کنکور به علاوه معدل بالای ۱۸ در مقطع پیش دانشگاهی میباشد

    دانشگاه کمبریج

    لازم به ذکر است در این دانشگاه هر رشته آزمون تخصصی مختص به خودش را دارد.

    دانشگاه هاروارد

    رتبه پنجم برترین دانشگاه های جهان به دانشگاه هاروارد در آمریکا تعلق میگیرد. شرایط پذیرش اولیه ی این دانشگاه نیز از لحاظ تسلط بر زبان انگلیسی و انجام آزمون های مربوطه همانند دیگر دانشگاه ها میباشد.

    دانشگاه هاروارد

    موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech

    از دیگر دانشگاه های معروف و خاص ایالات متحده آمریکا میتوان به موسسه فناوری کالیفرنیا اشاره کرد. سالانه حدودا ۹۳۸ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۲۹۹ نفر برای تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه پذیرش میشوند.

    موسسه فناوری کالیفرنیا

    داشتن مدارک معتبر زبان انگلیسی و شرکت در آزمون ACT برای ورود به این دانشگاه الزامی میباشد.

    کالج سلطنتی لندن

    لندن شهری پر از برج های سلطنتی دیدنی است که دانشگاه های این شهر نیز از این قاعده مستثنی نماندند. کالج سلطنتی لندن یکی از برترین دانشگاه های دنیاست. که دانشجویان بومی خود را از طریق رتبه عالی پر کنکور سراسر کشور خود جذب مینماید. یا این که پذیرش شدگان باید معدل کل دبیرستانشان حداقل ۱۸ باشد. با توجه به قوانین این کالج داشتن مدرک زبان برای همه ی دانشجویان بین المللی الزامی میباشد.  همچنین دانشجویان پزشکی ملزم به انجام آزمون BMAT و دانشجویان ریاضیات میباست حتما در آزمون MAT شرکت نمایند.

    کالج سلطنتی لندن

    دانشگاه صنعتی زوریخ

    دانشگاه صنعتی زوریخ واقع در بزرگترین شهر کشور سوئیس که سالانه پذیرای دانشجویان بین المللی میباشد. این دانشگاه برای متقاضیان خود آزمون ECUS را در نظر گرفته است. که این آزمون نوعی آزمون تکمیلی میباشد .

    دانشگاه صنعتی زوریخ

    با توجه به چند زبانه بودن کشور سوئیس در این دانشگاه به زبان های متفاوتی تدریس صورت میگیرد. از جمله زمان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی، متقاضیان پذیرش میبایست حداقل به یکی از زبان های ذکر شده تسلط کامل را داشته باشند.

    کالج دانشگاهی لندن UCL

    کالج دانشگاهی لندن واقع در انگلستان کبیر میباشد. در خصوص شرایط پذیرش در این دانشگاه علاوه بر داشتن رزومه قوی تحصیلی میبایست در آزمون های UCAS و A-level شرکت نمایید. همچنین متقاضیان بین المللی ملزم به داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی میباشند.

    کالج دانشگاهی لندن

    دانشگاه شیکاگو

    دانشگاه شیکاگو واقع در ایالات متحده آمریکا میباشد که موفق شده رتبه دهم از برترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص دهد. داشتن مدرک زبان معتبر و تسلط بر زبان انگلیسی در این دانشگاه یک اولویت بسیار مهم است. هم چنین این دانشگاه آزمونی (Uchicago) مختص به خود را برگزار میکند که میبایست در آن شرکت نمایید.

    دانشگاه شیکاگو

    امیدواریم این مقاله اطلاعات لازم را در خصوص برترین دانشگاه های جهان در اختیار شما گذاشته باشد. شما میتوانید نظر خود در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

    عالم گشت همراه همیشگی‌ سفر شما

     

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست