ثبت نام اربعین 1403 | هزینه سفر اربعین

  • kachar
  • 29 خرداد 1403
  • بازدید 249

با توجه به این که هم مسیر شدن با عاشقان اهل بیت (ع) در پیاده روی اربعین مستلزم رعایت قوانین خاصی است، در ادامه مطالب شرایط سفر، مدارک لازم، هزینه سفر و تمام باید و نباید های این مسیر را به طور دقیق برای شما شرح دادیم.

فهرست مطالب

    ثبت نام اربعین 1403 | هزینه سفر اربعین

    ثبت نام پیاده روی اربعین 1403

    ثبتنام پیاده روی اربعین، همان وعده ی دیدار عاشقان حسینی است. سالانه مشتاقان اباعبدالله (ع) تمام تلاش خود را بر این میدارند که در روز قرار یعنی همان اربعین حسینی، خود را به دریای پرتلاطم پیاده روی اربعین بسپارند. پیاده روی اربعین، شاید بزرگ ترین تجمع داوطلبانه ی دنیای اسلام است که از سر اجبار که نه، بلکه در گرو یک احساس قلبی عمیق شکل میگیرد. همان طور که میدانید بخش عظیمی از این زائران را ایرانیان تشکیل میدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور عتبات عالیات  زمینی و هوایی کلیک کنید.

    با توجه به این که هم مسیر شدن با عاشقان اهل بیت (ع) در پیاده روی اربعین مستلزم رعایت قوانین خاصی است، در ادامه مطالب شرایط سفر، مدارک لازم، هزینه سفر و تمام باید و نباید های این مسیر را به طور دقیق برای شما شرح دادیم.

     

    ثبت نام پیاده روی اربعین

     

    زمان ثبتنام اربعین 1403

    سامانه سماح طراحی شده توسط سازمان حج و زیارت اطلاعات دقیقی در مورد زمان و شرایط مختلف سفر در اختیار ما قرار خواهد داد. سامانه سماح با پشتیبانی از اخبار، شرایط و ثبت نام عتبات عالیات و پیاده روی اربعین دسترسی و اطلاع رسانی را به روشی ساده و سریع با زائران به اشتراک میگذارد.

    طبق اعلام سازمان حج و زیارت برای حضور در تجمع بزرگ اربعین ثبتنام در سامانه سماح الزامی میباشد. چنانچه قصد دارید به این سفر زیارتی بروید به سامانه سماح به آدرس  https://samah.haj.ir/ مراجعه نمایید و در مرحله نخست، ثبتنام اولیه را انجام دهید. تاریخ نهایی مراحل بعدی ثبتنام و سفر شما به طور دقیق در همین سامانه اعلام میشود.

    توجه: جهت ثبت نام در سامانه سماح داشتن گذرنامه و خرید بیمه کربلا الزامی است. افراد دارای گذرنامه پس از ثبت نام می‌توانند کد رهگیری سامانه سماح خود را دریافت کنند. 

     

    ثبتنام اربعین 1403

     

    شرایط سفر اربعین

    برای رفتن به سفر زیارتی اربعین شرایط ویژه ای وجود دارد که در اینجا شرح خواهیم داد. علاوه بر باید هایی که برای رفتن به سفر وجود دارد، مواردی هستند که در صورت وجود آنها بهتر است با حساسیت بیشتری نسبت به انجام سفر تصمیم گیری کنید.

    مدارک لازم برای سفر اربعین:

    داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام. 

    یک مدرک هویت ایرانی شناسنامه یا کارت ملی

     

    مدارک لازم برای سفر پیاده روی اربعین

     

    براساس اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، کلیه افرادی که دارای بیماری‌های زیر میباشند، مجاز به ثبت نام در سامانه سماح نیستند:

    • افراد مبتلا به دیابت با زخم یا عفونت اندام، و نیز افرادی که مشکل کلیوی و کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای آن‌ها بالای ۲۵۰ میباشد.
    • بیماران رتینوپاتی پیشرفته
    • بیماران قلب و عروق
    • بیماران مبتلا به انواع سرطان که در حال حاضر تحت درمان میباشند و یا شرایط جسمی نرمال ندارند.
    • بیماران دارای آسم یا COPD شدید و کنترل نشده
    • افراد مبتلا به بیماری‌های واگیر، مخصوصا بیماری‌های تنفسی، گوارشی و پوستی.
    • افراد دارای بیماری حاد تب‌دار، در صورتی که تا ۷۲ ساعت بدون استفاده از داروهای تب‌بر درمان نشوند، نمی‌توانند در این اجتماع حضور یابند.

     

    چه کسانی نباید به سفر اربعین بروند

     

    سفر اربعین با خودرو شخصی

    در مراحل ثبت نام سامانه سماح میتوان شماره پلاک خودرو زائران را هم وارد کرد. این امکان برای آن دسته از زائرانی فراهم گردیده که قصد سفر با خودروی شخصی به مرزها را دارند. با ثبت شماره پلاک خودرو، زائران از پرداخت عوارض آزادراهی معاف می‌گردند. منتها باید حتما در مراحل ثبت نام شماره پلاک خودرو را وارد نمایند. همچنین در مرزها برای این دسته از افراد، پارکینگ‌هایی در نظر گرفته شده است تا خودروی خود را با خاطر آسوده در مرز قرار داده و راهی زیارت سید الشهدا شوند.

     

    سفر اربعین با خودرو شخصی

     

    هزینه سفر پیاده روی اربعین 

    یکی از مهم ترین مسائلی که باعث ایجاد سوال برای متقاضیان این سفر زیارتی شده است، هزینه ثبت نام اربعین 1403 می باشد. متقاضیان می بایست همواره به این نکته توجه داشته باشند که هزینه ثبت نام توسط سازمان حج و زیارت کشور اعلام میگردد و نیز پرداخت هزینه از طریق کارت های عضو شتاب و در زمان ثبت نام در سامانه سماح انجام میشود.

    از جمله دیگر هزینه هایی که افراد می بایست در سفر اربعین نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند، هزینه دریافت گذرنامه ویژه اربعین است. (این هزینه مربوط به افرادی می باشد که گذرنامه ندارند) هزینه صدور این گذرنامه در سال گذشته 20 هزار تومان اعلام شده بود. 

    به علاوه متقاضیان ثبت نام اربعین در زمان ثبت نام می بایست نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است این هزینه نیز می بایست در زمان ثبت نام پرداخت شود و هزینه آن در سال گذشته حدودا 25 هزار تومان بوده است. 

     

    هزینه ثبت نام سفر پیاده روی اربعین

     

    توجه داشته باشید:

    انجام پیش ثبت نام اربعین در سامانه سماح جهت بررسی شرایط اولیه متقاضی برای حضور در پیاده روی اربعین است. در نظر داشته باشید در صورتی که موافقت اولیه از سوی دولت عراق صورت بگیرد متقاضی باید در سامانه، ثبت نام نهایی را انجام نماید. در نهایت برای اطلاع از بروز ترین خبرها در خصوص پیاده روی اربعین حسینی به سامانه سماح مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاع از وسایل مورد نیاز در سفر اربعین که در این سفر حتما به کارتان می‌آید بهتر است مقاله ما با موضوع (وسایل ضروری اربعین) را مطالعه نمایید تا هیچ مهمی از قلم نیفتد. به ویژه اگر اولین باری است که راهی سفر معنوی اربعین هستید حتما از تجربیات دیگر زائران استفاده نمایید.

    «عالم گشت راهنمای حرفه ای سفر شما» 

     

     

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست