انواع مهاجرت | انواع ویزا برای مهاجرت

  • kachar
  • 28 فروردین 1403
  • بازدید 109

 نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهاجرت بر اساس روند قانونی و اصول خاصی پیش میرود و لازم است شما با این اصول آشنا باشید.

فهرست مطالب

    انواع مهاجرت | انواع ویزا برای مهاجرت

    انواع مهاجرت

    مهاجرت، مسئله‌ای که این روزها برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. اما میدانید که مهاجرت انواع مختلفی دارد و شرایط خاصی را میطلبد. برای آشنایی با انواع مهاجرت و بررسی شرایط لازم میتوانید در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

    انواع روش های مهاجرت

    مهاجرت در حقیقت به معنای جابجایی افراد از مکانی به مکان دیگر است. (عموما از کشوری به کشور دیگر) این عمل به منظور کسب جایگاه و امکانات بیشتر اتفاق می افتد. برای مثال ممکن است با هدف گذراندن تحصیلات در دانشگاه های معتبر یا کسب یک جایگاه شغلی مناسب مهاجرت اتفاق بیفتد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهاجرت بر اساس روند قانونی و اصول خاصی پیش میرود و لازم است شما با این اصول آشنا باشید. در ادامه مطالب این اصول را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    انواع مهاجرت

    انواع ویزا برای مهاجرت

    کشورهای متعددی وجود دارند که در زمینه های مختلف مهاجر میپذیرند. معروف ترین روش های مهاجرت شامل موارد زیر میباشد:

    • مهاجرت شغلی
    • مهاجرت تحصیلی
    • مهاجرت با ثبت شرکت
    • مهاجرت سرمایه گذاری
    • مهاجرت با ازدواج
    • مهاجرت ثبت اختراع
    • مهاجرت با دعوت نامه
    • مهاجرت با ویزای خوداشتغالی
    انواع روش های مهاجرت

    مهاجرت شغلی:

    مهاجرت شغلی به این صورت است که فرد با توانمندی مشخص نسبت به یک موقعیت کاری در کشور مقصد، درخواست پذیرش میدهد. در صورت تایید درخواست توسط موسسه یا سازمان مورد نظر برای فرد ویزای کاری صادر میگردد. اما توجه داشته باشید که مدت زمان ویزای کاری محدود است و باید توسط کارفرما تمدید گردد. 

    با توجه به کشوری که قصد مهاجرت کاری را دارید علاوه بر تایید ویزا ممکن است به مدارک زبان نیز احتیاج داشته باشید. شما میتوانید با توجه به انتخاب کشور مقصد شرایط عمومی مهاجرت را نیز بررسی نمایید. در صورت دارا بودن شرایط ورود به کشور میتوانید به کمک ویزای جاب آفر اقدام به مهاجرت نمایید.

    انواع مهاجرت تحصیلی:

    مهاجرت تحصیلی از جمله روش هایی است که در سنین پایین و شانس اقامت دائم بیشتر، قابل انجام است. شما در هر کشوری که تحصیلات خود را پشت سر بگذارید در پایان تحصیل شانس بیشتری برای به دست آوردن موقعیت شغلی و استخدام خواهید داشت. به علاوه با آشنایی بیشتر با فرهنگ و اصول هر کشوری، بهتر میتوانید خود را برای اقامت دائم در آن محیط آماده نمایید.

    حتی اگر شما تنها قصد دارید که دوران تحصیل خود را خارج از کشور پشت سر بگذارید، مهاجرت تحصیلی فرصتی است که مدارج علمی معتبر و جهانی را کسب نمایید و ادامه ی مسیر کاری خود را با رزومه کاری معتبرتری طی کنید. با مطالعه مقاله مهاجرت تحصیلی میتوانید به طور کامل این موضوع را بررسی نمایید.

    انواع مهاجرت تحصیلی

    مهاجرت با دعوت نامه:

    مهاجرت با دعوت نامه به این صورت انجام میشود که فردی که در کشوری دیگر اقامت دارد برای نزدیکان خود دعوت نامه سفر میفرستد. اما اخذ این دعوت نامه به تنهایی به معنای مهاجرت نیست. چراکه در واقع مجوز یک سفر موقت و کوتاه مدت است. البته در برخی از کشورها میتوان به کمک دعوتنامه و اسپانسرشیب برای اعضای درجه یک خانواده ویزا و اقامت اخذ نمود. ویزای اسپانسرشیپ به این صورت است که، متقاضی باید اثبات کند، توان تامین مالی افرادی که برایشان درخواست ویزا داده است را دارد. امروزه ویزای اسپانسرشیپ کانادا از اهمیت ویژه ای در بین متقاضیان مهاجرت برخوردار است.

    مهاجرت سرمایه گذاری:

    مهاجرت سرمایه گذاری به این صورت پیش میرود که فرد اقدام به خرید ملک، سهام یا یک کسب و کار کوچک در کشور مقصد مینماید. البته شرایط و قواعد سرمایه گذاری در کشور های مختلف یکسان نیست. اما در عموم قواعد فرد تا مدتی حق خرید و فروش سهام یا ملک خود را ندارد و باید اصول قانونی کشور مقصد را رعایت کند.

    انواع مدرک زبان برای مهاجرت

    مهاجرت با ثبت شرکت:

    مهاجرت با ثبت شرکت عموما در کشور هایی که اقتصاد در حال رشد دارند صورت میپذیرد. این روش مورد استقبال دارندگان کسب و کار است و به روش ict معروف است.

    مهاجرت با ثبت اختراع:

    مهاجرت با ثبت اختراع به معنی ثبت کردن اختراع توسط فرد نیست. بلکه به این معنی است که فرد با داشتن ایده های خلاقانه و نوآورانه بستر یا سازمانی را برای پیاده سازی ایده ی خود بیاید. کشور مقصد و سازمان مورد نظر در صورت تایید آن ایده برای فرد ویزا و مجوز اقامت صادر مینمایند.

    انواع ویزا برای مهاجرت

    مهاجرت با ویزای خوداشتغالی:

    مهاجرت با ویزای خوداشتغالی مختص افرادی است که در زمینه های ورزشی، هنری یا فرهنگی متمایز و معروفند. یعنی مشهور، صاحب سبک یا سلبریتی هستند. موسیقی نیز زیر مجمومه ای از این نوع مهاجرت به حساب می آید. کشور کانادا در این مورد متقاضی جذب مهاجر است. 

    انواع مدرک زبان برای مهاجرت

    انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت به عوامل مختلفی وابسته است. برای مثال می‌توان گفت مقصد مناسب مهاجرت برای افراد بالای 40 سال با مقاصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت جوانان فرق دارد. اغلب شیوه‌های مناسب برای مهاجرت در سن بالا روش‌های کاری و سرمایه‌گذاری میباشد. از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت در سن بالا آلمان است. روش سرمایه‌گذاری در این کشور، یکی از شرایط مهاجرتی پرطرفدار است که سخت‌گیری کمتری نسبت به سن متقاضی دارد. جدا از آلمان کشورهایی که از سیستم امتیازبندی برای مهاجرت استفاده می‌نمایند هم می‌توانند برای مهاجرت در چهل سالگی و سنین بالاتر مناسب باشند.

    انواع مهاجرت به استرالیا

    انواع مهاجرت به آمریکا:

    فرصت‌های تجاری و تحصیلی بسیاری که در این کشور وجود دارد، باعث شده تا همواره عده زیادی به مهاجرت به این کشور علاقه‌مند باشند. مهاجرت کاری به آمریکا، جز پرطرفدارترین گزینه‌ها میباشد. 

    مهاجرت به کانادا:

    کانادا یکی از گزینه‌های پرطرفدار متقاضیان مهاجرت است. روش‌های زیادی برای مهاجرت موجود است که هر کدام برای وضعیت خاصی مناسب هستند. از میان این برنامه‌ها روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا یکی از برنامه‌های مهاجرتی مورد توجه در این کشور هستند.

    علاوه بر روش‌های ذکر شده، مهاجرت کاری به کانادا و  ویزای استارتاپ کانادا هم از جمله روش های مهاجرت به کانادا به شمار می‌رود که برای دارندگان ایده‌های خلاقانه استارتاپی مناسب میباشد. 

    کانادا به نسبت آلمان فرهنگ مهاجرپذیرتری دارد و سطح رفاه زندگی در این کشور بالاتر میباشد.

    انواع روش های مهاجرت به استرالیا

    انواع مهاجرت به استرالیا:

    استرالیا کشوری مهاجرپذیر است که با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی این کشور و برنامه‌های مهاجرتی متعدد آن، مهاجرت به استرالیا برای بسیاری از افراد اولویت است. روش مهاجرت به استرالیا، می‌تواند با توجه به شرایط شما متنوع باشد. برای مثال مهاجرت کاری به استرالیا برنامه‌های کاری موقت و بلند مدت زیادی را در برمی‌گیرد. همچنین مهاجرت خانوادگی به استرالیا از جمله روش های پرطرفدار مهاجرت به استرالیا است.

    مهاجرت به انگلیس:

    فرصت‌های کاری بیشمار و مزایای اجتماعی زیادی کشور انگلیس را تبدیل به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرت کرده است. هرچند مهاجرت به انگلیس و خصوصا مهاجرت به لندن ، هزینه بیشتری را به نسبت دیگر کشورها در بر دارد، اما مزیت‌های مهاجرت به انگلیس و وجود شرکت‌های تجاری قدرتمند در این کشور باعث شده است تا همچنان افراد زیادی به زندگی در این کشور ترغیب شوند.

    مهاجرت به کشور انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری، ویزای استارتاپ انگیس و مهاجرت کاری به انگلستان ، از جمله روش های پرطرفدار برای مهاجرت به انگستان است.

    چنانچه قصد دارید اقدام به مهاجرت نمایید و نیازمند مشاوره هستید میتوانید از همکاران ما در آژانس هواپیمایی عالم گشت مشاوره دریافت نمایید.

    امید است که مطالعه ی این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. سوالات و نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال نمایید.

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست