مهاجرت تحصیلی | ویزای تحصیلی

  • Admin
  • 08 اسفند 1402
  • بازدید 296

مهاجرت با هدف تحصیلی در واقع یعنی رفتن به کشوری دیگر به منظور تحصیل خود یا فرزندان در مدارس، دانشگاه ها یا آموزشگاه حرفه ای با کیفیت بالا میباشد. هزینه ی مهاجرت تحصیلی با توجه به یک سری فاکتورها میتواند نوسان داشته باشد. اما مسئله ی مهم این است که برنامه ریز درست برای پیش بردن این هزینه ها بسیار حائز اهمیت است.

فهرست مطالب

    مهاجرت تحصیلی | ویزای تحصیلی

    مهاجرت تحصیلی چیست؟

    اگر به دنبال موفقیت بیشتر و طی کردن مراحل تحصیلی با بالاترین کیفیت ممکن هستید حتما شما هم تا بحال به مهاجرت تحصیلی فکر کرده اید. مهاجرت تحصیلی راهی برای ورود به دانشگاه های بزرگ دنیا و کسب مدارج علمی معتبر که میتواند تضمینی برای راهیابی به شغل های پردرآمد باشد. در ادامه این مقاله آنچه که باید در خصوص مهاجرت تحصیلی بدانید را برای شما شرح خواهیم داد. برای مهاجرت و خرید تور مالزی کلیک کنید.

    مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور

    مهاجرت با هدف تحصیلی در واقع یعنی رفتن به کشوری دیگر به منظور تحصیل خود یا فرزندان در مدارس، دانشگاه ها یا آموزشگاه حرفه ای با کیفیت بالا میباشد.

    امروزه این مسئله در بین عموم بسیار پر طرفدار است. چراکه که اغلب کارفرمایان برای کسی که در یک دانشگاه رده بالای خارجی تحصیل کرده است و مدرک معتبر دارد ارزش بیشتری قائل هستند. این مسئله میتواند یک برگ برنده برای استخدام بهتر و در نتیجه درآمد بالاتر باشد.

    انواع مهاجرت تحصیلی و فارغ التحصیلی

    انواع مهاجرت

    مهاجرت تحصیلی دانشجویی

    این نوع مهاجرت به معنای رفتن به کشوری به منظور تحصیل در مدرسه یا دانشگاه آن کشور میباشد. لازم به ذکر است با توجه به برنامه و هدف هر فرد این نوع مهاجرت ممکن است دائمی یا موقت باشد.

    مهاجرت تحصیلی دانشجویی

    مهاجرت نیرو کار ماهر

     در این مورد مهاجرت به کشور مقصد به منظور کار در یک حرفه تخصصی صورت میپذیرد. اغلب کسانی که این نوع مهاجرت را انتخاب میکنند یا در یک برنامه آموزش در کشور مقصد شرکت نمودند. یا دارای مدرک آموزشی معتبر در یک زمینه تخصصی میباشند.

    مهاجرت نحصیلی نیرو کار ماهر

    مهاجرت خانوادگی

    مهاجرت خانوادگی همان طور که از اسمش پیداست به طور خانوادگی و دسته جمعی اتفاق می‌افتد. اغلب از این مهاجرت برای تحصیل فرزندان در مدارس کشور های خارجی بهره میگیرند.

    معایب و سختی های مهاجرت

    با وجود تمام مزایایی که مهاجرت برای افراد دارد اما یک سری موارد سخت نیز وجود دارند که نمیتوان آن ها را نادیده گرفت.

    مهم ترین مسئله و مشکل مهاجرت گرانی است. هزینه های بالا زندگی، شهریه و موارد این چنینی میتواند زندگی را بشدت سخت کند. در نتیجه قبل از فکر کردن به مهاجرت حتما از این بابت تمام جوانب را بسنجید.

    سختی های مهاجرت با فرهنگ های متفاوت

    دیگر مسئله ی مهمی که میتواند معضل بزرگی در مهاجرت باشد مسئله ی تفاوت فرهنگ و زبان است. این مسئله گاهی میتواند بسیار آزار دهنده باشد چرا که ارتباط گیری و اجتماعی بودن از موارد مهم نیاز های یک انسان است. با توجه به این مورد حتما پیش از تصمیم به مهاجرت سعی کنید تا حدامکان به زبان و فرهنگ کشور مقصد مسلط باشید. در خصوص این موارد مطالعه و تحقیق لازم را داشته باشید.

    شرایط خاص مهاجرت

    آنچه باید قبل از مهاجرت بدانید

    ویزای تحصیلی چیست؟

    یکی از انواع ویزا، ویزای تحصیلی می‌باشد. با در دست داشتن ویزای تحصیلی فرد با دریافت اپلای میتواند در مدارس و دانشگاه های کشور مقصد تحصیل کند. همچنین اجازه سفر، زندگی، تردد و‌ در صورت امکان اشتغال را در آن کشور دریافت مینماید. هر شخص از ۴ سالگی امکان دریافت ویزای تحصیلی را دارد.

    اخذ ویزای تحصیلی

    اپلای تحصیلی چیست؟

    در واقع اپلای تحصیلی به معنای دریافت تاییدیه از دانشگاه یا مدارس کشور مقصد میباشد. مانند دریافت فرم مربوطه، تعیین وقت سفارت، ویزا، تهیه بلیط و اقدامات مربوط به این موارد.

    اپلای تحصیلی

    ویزای همراه چیست؟

    اگر شما قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارید به کمک ویزای همراه میتوانید برای همسر، فرزندان و والدین خود ویزا تهیه کنید.

    مهاجرت خانوادگی ویزا همراه

    بهترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

    -کانادا

    -استرالیا

    -پرتغال

    -ایتالیا

    -قبرس

     

    بهترین کشورهای مناسب مهاجرت

     

    هزینه ی مهاجرت تحصیلی چقدر است؟

    هزینه ی مهاجرت تحصیلی با توجه به یک سری فاکتورها میتواند نوسان داشته باشد. اما مسئله ی مهم این است که برنامه ریز درست برای پیش بردن این هزینه ها بسیار حائز اهمیت است.

    هزینه مهاجرت چقدر است

    هزینه تحصیل:  با توجه به شهریه و هزینه های مکان آموزشی انتخاب شده این مبلغ میتواند متفاوت باشد.

    هزینه زندگی: این هزینه شامل: حمل و نقل، اسکان، غذا و سایر هزینه های زندگی میباشد. که نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

    هزینه بیمه سلامت: در بعضی از کشورها داشتن پوشش بیمه درمانی برای دانشجویان بین الملل الزامی میباشد. این مهم مستلزم پرداخت هزینه میباشد.

    هزینه ویزا: این هزینه با توجه به انتخاب کشور مقصد و نوع درخواست متفاوت است. بهتر از قبل از تصمیم حتما در خصوص هزینه ویزا تحقیق کنید تا گرفتار هزینه های غیر منتظره نشوید.

    همه چیز در مورد مهاجرت

    مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی چیست؟

    این مدارک میتواند نسبت به کشور مقصد متفاوت باشد. با این حال یک سری از مدارک در بین تمامی کشور ها و سفارت ها یکسان است. که اعمم از موارد زیر میباشد:

    • با تایید محلی که در آنجا تحصیل میکنید اثبات کنید دانشجو هستید
    • از دانشگاه مدنظر کشور مقصد نامه پذیرش دریافت کنید
    • ریز نمرات ترجمه شده داشته باشید
    • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی داشته باشید
    • درصورت تاهل ترجمه رسمی عقدنامه داشته باشید
    • تمام صفحات پاسپورت فعلی و قبلی شما اسکن شده باشد
    • برای متقاضیان آقا ترجمه رسمی کارت پایان خدمت
    • کلیه مدارک تمکن مالی، رزومه و زبان

    شرایط مهاجرت

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست