گیلان گردی 🏕️ 14 منطقه جذاب گیلان

  • kachar
  • 08 اسفند 1402
  • بازدید 1015

گیلان یاقوت درخشان خطه ی شمالی ایران، یکی از جذاب ترین انتخاب گردشگران است. نمیشود که حرف از طبیعت گردی باشد و دیدنی های گیلان را از یاد ببریم. تیم عالم گشت قصد دارد در این مقاله بهترین و معروف ترین جاذبه های گیلان را به شما علاقه مندان گردشگری معرفی نماید.

فهرست مطالب

    گیلان گردی 🏕️ 14 منطقه جذاب گیلان

    دیدنی های گردشگری گیلان

    دیدنی های گردشگری و بکر زیادی در نقطه نقطه ی گیلان وجود دارد که هر بیننده ای را به حیرت وا میدارد. اقامتگاه های گردشگری خاص و مزین به ملزومات دیرینه، آبشارهای چشم نواز، جاده های سبز جنگلی، گردنه های رویایی، طبیعت بی بدیلی که کم از بهشت ندارد تنها گوشه ای از زیبایی های گیلان است.
    عالم گشت امکان این سفر مجازی را برای شما فراهم آورده است تا با بررسی جزییات و زیبایی های خطه ی زیبای گیلان انتخاب بعدی سفر شما باشد. 
    خبر خوب این که شما میتوانید برای لذت بیشتر از این سفر از تور های گردشگری سفر به گیلان استفاده کنید. گیلان گردی تجربه ای است که امتحان کردنش یک برد آشکار است.
    در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را در خرید تور طبیعت گردی به گیلان همراهی کنیم.

     

    1- تالاب انزلی گیلان 

    این تالاب که از رسوب گذاری‌ها در طی زمانی طولانی و پایین رفت سطح دریا ایجاد گشته است، یکی محبوب‌ترین جاهای دیدنی گیلان است. تالاب انزلی یکی از نخستین تالاب های بین‌المللی ثبت شده در ایران میباشد. تالاب انزلی که آبی شیرین دارد، زیستگاه ارزشمند بسیاری از گونه های گیاهی جانوری است و سالانه میزبان گردشگران زیادی میباشد.
    شما می‌توانید در سطح تالاب زیبای انزلی قایقرانی کنید، در آسمان پاک آن پرواز پرندگان را به تماشا نشینید، ماهی گیری در فضای تالاب را به خاطرات خود اضافه کنید یا در کافه رستوران‌های اطراف تالاب انزلی خود را به صرف غذایی محلی مهمان کنید و به تماشای لاله‌های مردابی بپردازید.

    مرداب انزلی

    2- ماسال گیلان، یادآور صلابت میرزا کوچک خان

    ماسال شهر پر رمز و راز و دست نخورده‌ی گیلان میباشد. این شهر میراثی از فرهنگ کهن تالش است و مردمانش همگی به زبان گوش نواز تالشی صحبت می‌کنند. مسئله ای که ماسال را به رویایی‌ترین نقطه از جاهای دیدنی گیلان تبدیل کرده است؛ آب وهوای دلچسب و نقاط بکر آن است.
    غارهای باستانی، چشم‌اندازهای وسیع و سرسبز، زیارتگاه‌های کوچک و صمیمی و در نهایت محل شهادت میرزا کوچک خان، جاذبه هایی است که مردم را به ماسال می‌کشاند.

     

    3- روستای ماسوله، پله‌های رویایی

    روستای ماسوله را همه ی ما با معماری خارق العاده ای که در دامنه‌ی کوه استوار است می‌شناسیم. خانه‌هایی که در شیب تند کوه‌ها در دوطبقه بنا شده‌اند و تمام مسیرهای ارتباطی‌شان از پله‌ها است، منظره‌ای است که ما را به تماشای ماسوله از نزدیک وادار میکند.
    ماسوله چهار محله به نام‌های «خانه بر» (خونَ وَر)، «مسجدبر» (مَزَ وَر)، «کِی‌سَر» شامل کَفا کِی‌سَر و بِنَ کِی‌سر و «اسد محله» (اَسَ مَل) دارد و در کنار بازار محلی چهار طبقه‌اش، نماینده‌ی تمام عیاری از فرهنگ شمال ایران است. روستای ماسوله با طبیعت سرسبز، آبشارها و چشمه‌سارهای زلال در صدر فهرست جاذبه های دیدنی گیلان است.

    روستای ماسوله

    4- ساحل چمخاله، صدای برخورد موج و صخره

    سواحل یکی از اولین انتخاب‌های گردشگران برای گذراندن تعطیلات هستند. ساحل چمخاله دومین قطب گردشگری در میان دیدنی های گیلان است که امکانات رفاهی و محیط خانوادگی آن، تجربه ای دلچسب برای مسافران به ارمغان می آورد.
    چمخاله علاوه بر امکانات مناسب رفاهی، مراکز خرید، مسیرهای آرام‌بخش پیاده‌روی و مناظر بکر ساحلی، تفریحات بسیاری دارد تا خاطره‌ی این ساحل زیبا را برای همیشه در ذهنتان تثبت کند. تفریحاتی مانند: جت اسکی، قایق سواری، شنا در حاشیه‌های امن خزر، اسب‌سواری، دوچرخه سواری و…
    همچنین زمین‌های بزرگ بازی کودکان، از لذت‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به ساحل چمخاله از آن بهره ببرید.

     

    5- پارک جنگلی گیسوم، تنفسی سبز در تونل‌های درختی

    از میان دالانی که درختان بالای سرتان ساخته‌اند عبور کنید و هر از گاهی نور خورشید را از لابه‌لای شاخ و برگ ها روی پوستتان احساس کنید. حس خوبی یعنی همین تجربه ی بکر و بی قیمت! انتهای این مسیر ساحل دریای خزر در انتظار شماست. اینجا پارک جنگلی گیسوم ، نگین جنگل‌های گیلان است.
    در این پارک امکان دوچرخه سواری، پیاده‌روی، قایق‌سواری، جت اسکی و شنا برای شما وجود دارد.. همچنین اسب‌هایی در بخش‌های مختلف پارک و ساحل وجود دارند که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کم برای مدتی آن‌ها را در اختیار داشته باشید.
    شاید رویایی ترین قسمت سفر یه پارک جنگلی گیسوم پیوند آسمان صاف شب‌های ساحل در کنار صدای موج‌ها و هیزم‌هایی که می‌سوزند است.

     

    6- منطقه ییلاقی دشت النزه گیلان

    این منطقه همان تصویر خوش رنگ و جادویی سرزمین‌های شمالی است. منطقه ییلاقی دشت النزه پر از چشم‌اندازهای سرسبزی است که انبوه درختان آن ‌را در آغوش گرفته‌اند و زیباترین تصویر از جاهای دیدنی گیلان را در بر دارد.
    ییلاق دشت النزه هنوز هم فرزندان خود را در خاکش نمک گیر کرده است و ساکنین آن از سالیان دور در این منطقه زندگی می‌کنند. شیوه‌ی بنای خانه‌ها بر همان سنت در و پنجره‌های چوبی باقی مانده است. اگر مهمان یکی از این خانه‌ها باشید بوی خوش چوب نم خورده و مصالح طبیعی آرامش را در رگ‌هایتان به جریان می اندازد.

     

    7- گردنه حیران، پیچ و تاب طبیعت

    گردنه حیران همان گونه که از نامش مشخص است پر از شگفتی‌هایی طبیعی است که هر ببینده‌ای را مبهوت زیبایی و شکوه طبیعت می‌کند. این جاده ی‌ پر طرفدار که جزو جاذبه های دیدنی گیلان محسوب میشود از یک سو رو  به کوه ‌های پوشیده از جنگل ‌های انبوه دارد و در سمت دیگر آن جنگل‌های آذربایجان پیدا است.
    گردنه حیران را چه به وقت جوانه زدن طبیعت به تماشا بنشینید چه به وقت سفید پوش شدن زمین، زیبایی‌هایی جادویی خود را دارد. در این مسیر هزار رنگ و لعاب غرق در مه شوید ، پارک ملی هیرکان را نظاره کنید و روستاهای پر جاذبه‌ی مسیر را از پیش چشم بگذرانید.

     

    8- روستای اولسبلنگاه ماسال گیلان، رویای سوار بر ابر ها

    این روستا نام خود را از زبان زیبای تالشی گرفته و معنای جایگاه بلند را می‌دهد که بر روی آن درخت ممرز رشد می‌کند. روستای اولسبلنگاه ماسال منظره‌ای به شما هدیه می‌دهد که در میان جاهای دیدنی گیلان کم‌نظیر است. در اولسبلنگاه ابرها آنقدر به سطح زمین نزدیک می‌شوند که خیال و رویا ذهن‌تان را خالی نمیگذارد. می‌توانید عکس‌هایی را در این منطقه ثبت کنید که مثل و مانندی ندارد.

     

    9- آبشار لاتون، روستای کوته کومه در گیلان

    این آبشار یکی از شگفتی‌های طبیعت در جاذبه های گردشگری گیلان است. آبشارلاتون در نزدیکی روستای کوته کومه میباشد. جالب است بدانید لاتون ۱۰۵ متر ارتفاع دارد و بلندترین آبشار ایران است، این آبشار سه حوضچه دارد که شکوه و دلربایی خاص آن را چندین برابر میکند.

     

    10- اقامتگاه بوم گردی گیله بوم 

    یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان که در روستای قاسم آباد سفلی واقع شده است گیله بوم است. این اقامتگاه فضایی صمیمی دارد و با حال و هوایی سنتی و بومی طراحی شده است. در این مکان می‌توانید غذاهای محلی گیلان را نوش جان کنید و از موسیقی قاسم آبادی لذت ببرید. پس از گشت و گذارتان در گیلان، می‌توانید در گیله بوم مستقر شوید. و از آرامش فضا لذت ببرید.
    آدرس: گیلان، حدفاصل کلاچای و چابکسر، روستای قاسم آباد سفلی، کوچه ابریشم ۱، پلاک ۶۹

     

    11- اقامتگاه بوم گردی تلارخانه

    اگر به دنبال بهترین اقامتگاه منطقه هستید در انتخاب اقامتگاه تلارخانه شک نکنید. این اقامتگاه سنتی از کاه گل و چوب بنا شده و حس و حال خوشی را به شما القا می‌کند. این اقامتگاه سنتی برای هر فصلی شرایط مناسب خود را دارد. قبل از اسکان توجه داشته باشید که اقامتگاه بوم گردی تلار خانه فاقد تخت میباشد. 
    آدرس: گیلان، کیلومتر ۲۰ جاده رشت به بندر انزلی، روستای خمام، کمربندی، میدان ولیعصر، روستای مرزدشت،ابتدای خیابان امام زاده

     

    12- جاده اسالم به خلخال در گیلان، زیباترین جاده ایران

    شاید لقب زیباترین جاده ایران هم برای این همه زیبایی کم باشد. جاده‌ای رویایی که گاه از فرط زیبایی و لطافتش احساس می‌کنید به سمت بهشت پیش می‌روید. جاده‌ای پر پیچ و خم که از اسالم گیلان پر طراوت شروع می‌شود و شما را از دل کوه‌ها و جنگل‌های این استان به شهر خلخال در استان دل انگیز اردبیل می‌رساند. این جاده که به علت ارتفاع زیاد بسیاری از مواقع پوشیده از مه است، با باران‌های گاه و بیگاه و صدای رودخانه های پرخروشش تجربه‌ای متفاوت و رویایی برایتان خواهد بود.
    جاده اسالم به خلخال از میان جنگل‌های متراکم گدر میکند، از کنار دشت‌های سرسبز میگذرد و شما را به دیدن چهره دیگری از طبیعت سوق میدهد. یادتان باشد حتما در روستاهای زیبا و بکر این منطقه شبی را بگذرانید. از مردم محلی محصولات درجه یکشان را خریداری نمایید و مطمئن باشید طعم عسل طبیعی و نان محلی برای همیشه زیر دندانتان خواهد ماند.
    قیمت بلیط: رایگان
    ساعت بازدید: شبانه‌روز
    آدرس جاده اسالم به خلخال و دسترسی : در جاده فومن بعد از شهرهای صومعه‌سرا و پونل به سمت آستارا - شهر اسالم 

     

    13- دیلمان گیلان، بوم نقاشی طبیعی ایران 

    یکی از زیباترین روستاهای دیدنی گیلان روستای دیلمان است. برای رفتن به دیلمان باید از جاده زیبای لاهیجان سیاهکل عبور کنید که زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. هر جای جاده که خواستید می‌توانید بایستید و از تماشای مناظر لذت ببرید یا در جاده‌های فرعی بپیچید و به روستاها و مناطق گردشگری دیگر نیز سری بزنید. وقتی به دیلمان رسیدید، خودتان را در تابلوی بی‌نظیر خلقت مشاهده میکنید. دشت‌های سرسبز خیره‌کننده‌ با خانه‌های چوبی و اسب‌های زیبا زینت بخش این بوم بی نظیر ایرانند.
    آب و هوای خوش و مناظر زیبا از یک طرف، از سوی دیگر منطقه دیلمان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. از آبشارهای زیبا گرفته تا قله‌های سر به فلک کشیده! دیدنی‌های تاریخی دیلمان شامل کاروانسرای تی تی، قلعه خشتی دیلمان و حمام تاریخی آن را هم حتما مشاهده نمایید. راستی اگر بهار به دیلمان سفر کنید دشت شقایق زیبای دیلمان را از خاطر نبرید.
    قیمت بلیط: رایگان
    ساعت بازدید: شبانه‌روز
    آدرس دیلمان : ۱۵ کیلومتری جاده لاهیجان سیاهکل

     

    14- دریاچه کومله گیلان

    تماشای یک دنیا زیبایی در یک قاب، دریاچه‌ای طبیعی به رنگ آسمان، ساحلی سبز و خرم و مردمانی دوست‌داشتنی! پس از لنگرود به سمت روستای کومله حرکت کنید. روستای کومله دیدنی‌های زیادی دارد که یکی دلنواز ترین آن‌ها دریاچه کومله است. استخر طبیعی کومله متشکل از سه آبگیر است. در اطراف آن می‌توانید شالیزارهای برنج و باغ های میوه اهالی کومله راببینید و طعم خوش زندگی را حس کنید. پرندگان مهاجر زیبا در کنار دریاچه حیات را به دریاچه هدیه کرده اند و گل‌های زرد روی آب به طراوت را به پیرامون خود می‌پاشند. همچنین امکانات رفاهی مثل رستوران‌هایی با غذاهای سنتی و محلی، لذت گشت و گذار در این منطقه را دوچندان می‌کند. ضمنا امکان قایق‌سواری هم در دریاچه فراهم است.
    قیمت بلیط: رایگان
    ساعت بازدید: شبانه‌روز
    آدرس دریاچه کومله : جاده لنگرود به رامسر، فرعی روستای کومله. استخر در جنوب روستا کومله قرار دارد.


    رزرو تور گیلان گردی عالم گشت

    چنانچه قصد برنامه ریزی جهت سفر به گیلان و دیدن جاذبه های خاص گردشگری این استان را دارید میتوانید با یک برنامه ریز خاص همراه با اقامتگاه و هزینه ی مشخص تور گیلان گردی را خریداری نمایید.
    جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور گیلان گردی عالم گست میتوانید با همکاران ما در تماس باشید.

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست