جاهای دیدنی آلاشت | تابلوی دست نخورده طبیعت سوادکوه

  • kachar
  • 27 اسفند 1402
  • بازدید 132

فهرست مطالب

    جاهای دیدنی آلاشت | تابلوی دست نخورده طبیعت سوادکوه

    جاهای دیدنی آلاشت

    جاهای دیدنی آلاشت یکی از زیباترین مناطقی است که علاقه مند به طبیعت تجربه ی این گردش را غنیمت میشمارند. راه رفتن بر روی اقیانوسی از ابرهای در حصار جنگل زیباترین منظره ای است که در آلاشت نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند. اگر به تماشای طبیعت شمال ایران علاقه مندید در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید تا مسحور کننده ترین مناظر آلاشت را بررسی کنیم. برای رزرو تور طبیعت گردی اقساطی کلیک کنید.

    آلاشت کجاست

    آلاشت واقع در استان زیبای مازندران و یکی از مناطق شهرستان سوادکوه میباشد. این منطقه ی ییلاقی با آب و هوای منحصر به فرد خود مقصدی خاطره انگیز برای سفر خصوصا در فصل تابستان است. واژه ی آلاشت در زبان مازنی به معنای آشیانه ی عقاب است و علت نام گذاری این شهر هم همین است که بام های مرتفع آلاشت در گذشته آشیانه ی دنج عقاب ها بودند.
     

    سد لفور | قایق سواری در دریاچه لفور

    سد لفور را شاید میتوان زیباترین دیدنی آلاشت دانست. منظره ای مافوق رویا از تپه های جنگلی حفر شده در دل آب. در حصار ابرهای لفور نفس بکشید و از تابلوی نقاشی طبیعت نهایت لذت را ببرید.
    نام دیگر سد لفور، سد البرز یا پاشاکلا نیز هست. تجربه ی خاص قایق سواری و‌ماهیگیری را در این سد خارق العاده از خود دریغ نکنید.

    موزه مردم‌شناسی امروز | محل تولد رضاشاه

    یک عمارت خشتی با قدمتی دویست ساله قطعا شاهنامه ای از خاطرات و زندگی پیشینیان است. این عمارت واقع در آلاشت خانه پدربزرگ رضا شاه پهلوی است و گفته میشود که وی در آنجا متولد شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بنا برای مدتی به مدرسه بدل شد و‌ سپس به عنوان موزه مردم شناسی مورد استفاده قرار گرفت.

    رصد خانه آلاشت | پاتوق دنج ستاره شناسان

    آسمان بکر آلاشت به دور از زندگی ماشینی و آلودگی نور شبیه به شهر جانِ تازه ای است برای دورهمی ستاره شناسان! این مکان جز بهترین مناطقی است که میتوانید یک دل سیر آسمان و ستاره ها را تماشا کنید و پنجشنبه شب ها نیز بازدید از این مکان برای عموم آزاد است. اما پیش از این تصمیم بگیرید در دنیای ستاره چینی غرق شوید با شهرداری آلاشت در تماس باشید و‌در خصوص ساعت حضور راهنمایی بخواهید.

    روستاهای اطراف آلاشت | لمس یک زندگی بکر


    روستاهای ییلاقی اطراف آلاشت با فضایی بکر و‌ دست نخورده، مملو از دشت های سبز و جاده خاکی های دلفریب، جنگل های هیرکانی وسیع و آبشارهای پرخروش زیباترین مناظری هستند که میتوانید به عنوان یک گردشگر به نظاره نشینید. به عنوان یک طبیعت گرد یا صخره نورد این تمام چیزی است که قرار است طبیعت به شما هدیه دهد. 

    اقامت در آلاشت | در آلاشت کجا بمانیم

    سفر به آلاشت در تمام فصل های سال زیبا و دل انگیز است از طبیعت سرسبز و چشم نواز تابستان گرفته تا رقص رنگ های چشم نواز پاییز! در تمام فصول سال آلاشت میتواند مقصدی آرامش بخش برای ریلکس کردن شما باشد. اما توجه داشته باشید که در آلاشت به دلیل دست نخورده بودن منطقه اقامتگاه یا هتلی وجود ندارد و قبل از رفتن حتما هماهنگی لازم را برای اقامت در خانه های محلی انجام دهید یا در فصل تابستان میتوانید کمپینگ کنید.

    «سپاس فراوان از این که عالم گشت را به عنوان راهنمای سفر مطالعه نمودید.»
     

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست