5 جاذبه پربازدید گردشگری مشهد

  • Admin
  • 08 اسفند 1402
  • بازدید 239

مشهد با بیش از ۲۰ میلیون مسافر در طول سال یکی پرطرفدارترین شهرهای ایران از لحاظ گردشگری می‌باشد. وجود خورشیدی مقدس در این سرزمین باعث شده این شهر یک نقطه ی با اهمیت مذهبی در سطح جهان باشد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بهترین دیدنی های توریستی مشهد را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

    5 جاذبه پربازدید گردشگری مشهد

    جاذبه های گردشگری در مشهد

    مشهد با بیش از ۲۰ میلیون مسافر در طول سال یکی پرطرفدارترین شهرهای ایران از لحاظ گردشگری می‌باشد. وجود خورشیدی مقدس در این سرزمین باعث شده این شهر یک نقطه ی با اهمیت مذهبی در سطح جهان باشد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بهترین دیدنی های توریستی مشهد را به شما معرفی کنیم. همچنین برای خرید تور قشم به صورت آنلاین کلیک کنید.

    نمایی از کنبد حرم امام رضا

    حرم امام رضا (ع)

    اولین و پر بازدید ترین جاذبه ی گردشگری مشهد حرم مقدس امام رضا (ع) میباشد که سالانه زائران زیادی از تمامی نقاط دنیا برای تماشای شکوه و معنویت این مکان به مشهد سفر میکنند.

    نمایی از حرم مطهر امام رضا ایوان طلا

    حرم مطهر شامل صحن ها و رواق های متعدد است. همچنین روزانه برنامه های فرهنگی مذهبی زیادی در حرم در حال برگزاری است.

    یکی از زیباترین برنامه های حرم مطهر برای کودکانه طرح کبوترانه است. این طرح در رواق کودک برگزار میشود. در خصوص این طرح کلاس ها و برنامه های فرهنگی کوتاه دوساعته برای کودکان برگزار میگردد.

    کبوترانه حرم مطهر امام رضا

    از دیگر طرح های پر طرفدار آستان قدس رضوی میتوان به طرح نعیم رضوان و مهمانسرای حضرت رضا (ع) اشاره کرد. که زائرین گرامی با نصب نرم افزار مربوطه و ثبت کد ملی خود میتوانند در قرعه کشی مهمانسرای حضرت شرکت کنند و برای صرف یک وعده غذا مهمان سفره ی امام هشتم باشند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های خاص حرم مطهر میتوانید به  سایت آستان قدس رضوی مراجعه نمایید.

    مهمان سرای حرم مطهر امام رضا

    حرم مطهر رضوی با دارا بودن بناهای قدیمی با معماری خاص همچنین وجود مسجد تاریخی گوهرشاد، موزه آستان قدس رضوی که شامل بخش های متعدد و جذابی میباشد، موزه فرش، آیینه خانه حرم مطهر رضوی و... فضای بسیار مناسبی برای یک روز خاص خانوادگی فراهم آورده است. که علاوه بر قرار گرفتن در یک فضای معنوی شما میتوانید از آثار تاریخی و تکنولوژی های نوین استفاده شده در حرم مطهر استفاده نمایید.

    معماری خاص و آینه کاری رواق حرم امام رضا

    پارک ملت مشهد

    میتوان گفت پارک ملت مشهد یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های کشور میباشد. تجربه ی سوار شدن بزرگ ترین چرخ و فلکه خاورمیانه را از دست ندهید. حتما شماهم دوست دارید بزرگترین استخر روباز مشهد را از بالای چرخ و فلک تماشا کنید

    نمایی از چرخ و فلک پارک ملت

    . چشم انداز زیبای پارک ملت از ارتفاع چرخ و فلک، وجود بازی های متعدد و روز دنیا در شهر بازی این پارک، مجموعه مجزای بانوان، وجود زمین گلف، پیست اسکیت و دوچرخه سواری، دریاچه مصنوعی، باغ پرندگان، زمین ورزشی مناسب ورزش های توپی، زمین چمن، میز تنیس، میز شطرنج همه ی اینها تنها بخشی از امکانات قابل توجه این پارک است.

    زیبایی های پارک ملت مشهد

    زیبایی این پارک دوست داشتنی چهارفصل است و همان طور که بهار و سرسبزی اش به این پارک جان تازه میبخشد. پاییز هم با رنگ های عاشقانه اش فضای مناسبی برای تجربه ی یک احساس متفاوت در این پارک است.

    ترکیب زیبایی بهاری و پاییزی در پارک ملت مشهد

    طرقبه

    اگر میخواهید آب و هوا و فضای شمال ایران را یک روزه در مشهد تجربه کنید حتما برای یکبار هم که شده طرقبه را انتخاب کنید.

    فضای بکر و طبیعت روح نواز این شهر زیبا تجربه ی متفاوت را در سفر به مشهد با شما به اشتراک میگذارد.

    سرسبزی و طبیعت طرقبه

    کوچه باغ های زیبا با درختان آلو و گیلاسی که که سر به سر هم گذاشتند، صدای رودخانه های محلی و رستوران های سنتی تنها بخشی از لذت هایی است که میتوانید در طرقبه تجربه کنید.

    نمایی از پاییز طرقبه با رودخانه

    اگر به طرقبه سفر کردید یادتان باشد حتما ترشک ها و آلوهای طرقبه را امتحان کنید.

    علاوه بر استفاده از امکانات طبیعی این شهر کوچک میتوانید از پیست اسکی، پیست ماشین سواری و باشگاهای سوارکاری طرقبه نیز دیدن کنید.

    شهر طرقبه دارای روستاهای کوچک و بکری است که هرکدام طبیعت منحصر و خاص خود را دارد که باید حتما از نزدیک این زیبایی را لمس کنید.

    روستایی زیبا در طرقبه با خانه گلی

    پارک کوهسنگی مشهد

    پارک کوهسنگی مشهد یکی از مکان های شناخته شده از دوران خیلی قدیم است که هنوز هم از محبوبیت آن کاسته نشده است.

    وجود زیبایی های فراوان در این پارک کوهپایه ای، فضای سبز زیبا، فضای خانوادگی مناسب، تفریحات بازی و ورزشی بخشی از امکاناتی است که باعث محبوبیت این پارک قدیمی شده است.

    نمایی از شب پارک کوهسنگی مشهد

    در این پارک به سمت کوه تراشه های پله ای تعبیه شده است که بالا رفتن از کوه را آسان تر میکند.

    از زیبایی های فتح این قله قرار داشتن مزار چندین شهید گمنام در قله  است.  به دلیل وجود مزار این بزرگواران کوهسنگی به جبل النور هم معروف است. بعد از بالا رفتن از این کوه میتوانید در فضای زیبا و معنوی بالای کوه شهدا را زیارت کنید.

    مزار شهدای گمنام در کوهسنگی مشهد

    سرزمین موج های آبی

    اولین پارک آبی ایران سرزمین موج های آبی در مشهد شامل دو مجموعه بزرگ آبی مجزا برای آقایان و بانوان که هرروزه مسافران و مجاوران زیادی برای تفریح و داشتن ساعتی خوش به این مکان مراجعه میکنند.

    در مجموعه ی موج های آبی مکان هایی مناسب بازی کودکان تعبیه شده است.  اگر با فرزندتان برای بازی مراجعه میکنید خیالتان راحت باشد که هرکدام به صورت جداگانه میتوانید از روز خودت لذت ببرید.

    سرزمین موج های آبی

    همچنین در این پارک آبی مجموعه غذایی، کافی شاپ، ماساژ و... وجود دارد که باعث رفاه بیشتر حال مراجعه کنندگان عزیز است.

    برای تهیه ی بلیط و کسب اطلاعات بیشتر از مجموعه ی موج های آبی اینجا کلیک کنید.

    امکانات متعدد سرزمین موجه های آبی مشهد

    آژانس هواپیمایی عالم گشت همراه شماست تا سفری سرشار از آرامش و زیبایی را تجربه کنید. برای مطالعه مقالات بیشتر در خصوص گردشگری به سایت ما سر بزنید.

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست