تهرانگردی | راهنمای سفر به تهران

  • Admin
  • 08 اسفند 1402
  • بازدید 263

دیدنی های درون شهری میتواند یکی از تفریحات لذت بخش خانوادگی باشند. تماشای زیبایی هایی که درون شهر هستند گاهی در عین سادگی از چشم دور میمیاند.

فهرست مطالب

    تهرانگردی | راهنمای سفر به تهران

    «تهرانگردی» بهترین مکان های دیدنی شهر تهران

    دیدنی های درون شهری میتواند یکی از تفریحات لذت بخش خانوادگی باشند. تماشای زیبایی هایی که درون شهر هستند گاهی در عین سادگی از چشم دور میمیاند. درصورتی که این جاذبه ها بسیار مهم اند و برای دیدن آنها نیاز به یک مسافرت چندین روزه با هزینه بالا نداریم. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا توضیحات یک تهرانگردی به یاد ماندنی را خدمت شما ارائه کنیم. همچنین برای خرید تور کیش کلیک کنید.

    تهرانگردی برج آزادی

    دربند

    دربند پیش از آنکه بخشی از تهران باشد، یک دهکده بود و امروزه از محله‌های قدیمی در شمال پایتخت به شمار می‌رود. این منطقه‌ که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود، بین گردشگران و اهالی تهران حسابی معروف است و اغلب به‌عنوان اولین گزینه برای تفریح و گردش توریست‌های خارجی و داخلی پیشنهاد می‌شود.

    اگر به کوه‌نوردی علاقه‌مند هستید، برای صعود به کوه‌های البرز مرکزی، به‌خصوص قله توچال، می‌توانید به دربند بروید. در کنار مسیر کوه‌نوردی، جذابیت‌های دیگری همچون تله سیژ دربند، طبیعت زیبا و همین طور کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در گوشه و کنار این منطقه باعث شده است که یکی از پاتوق‌های اصلی تفریح در تهران باشد.

    دربند

    کاخ سعدآباد

    مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعد آباد تهران، یکی از اقامتگاه‌های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است. مجموعه کاخ سعد آباد یکی از سه مجموعه کاخ زیبا و تاریخی منطقه شمیرانات شهر تهران به شمار می‌رود که آخرین پادشاهان ایران در آن اقامت داشته‌اند.

    اطراف مجموعه کاخ سعد آباد در گذشته از باغ پوشیده بود و داخل این مجموعه نیز باغی پر درخت وجود داشت. کاخ اختصاصی مجموعه سعد آباد، کاخ اصلی این مجموعه به شمار می‌رود و رضاخان به مرور زمان بر تعداد کاخ‌ها و بناهای مجموعه سعد آباد افزوده است. کاخ‌های ساخته شده در مجموعه سعد آباد به اعضای خانواده رضا شاه پهلوی تعلق داشتند و آخرین کاخ ساخته شده در مجموعه سعد آباد متعلق به لیلا پهلوی، دختر کوچک محمد رضا شاه بود.

    امروزه مجموعه کاخ سعد آباد یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود و گردشگران داخلی و خارجی در سفر به تهران از این مجموعه زیبا با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بازدید می‌کنند.

    کاخ سعدآباد تهران

    موزه ایران باستان (موزه ملی ایران)

    موزه ملی ایران به‌عنوان اولین موزه رسمی کشور و موزه مادر، با زیربنای بیش از ۲۰ هزار متر مربع و مساحت ۱۸ هزار متر مربع، شامل دو بخش موزه ایران باستان و موزه باستان‌شناسی و هنر اسلامی است. بیش از ۳۰۰ هزار شی از ادوار مختلف فرهنگی ایران یعنی از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی در این موزه نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

    در مورد نام‌گذاری این موزه هم بهتر است بدانید که نخستین موزه در ایران؛ موزه ملی و بعد موزه معارف نام داشت که بعد از استقرار این موزه در ساختمان ایران باستان به موزه ایران باستان تغییر نام داد و تا سال ۱۳۷۵ به این نام شناخته شد. در این سال با راه‌اندازی موزه دوران اسلامی، نام آن به موزه ملی ایران تغییر یافت.

    موزه ملی تهران

    توچال

    تهران فقط شلوغی‌ و آلودگی‌ نیست و مجموعه توچال فرصتی ایدئال برای دورشدن از این همه هیاهو و تجربه طعم واقعی زندگی است. مجموعه تفریحی توچال در نزدیکی شمال تهران قرار دارد و تفریح‌های متنوعی همچون تله کابین، پیست اسکی، تله‌سیژ، سورتمه، بانجی جامپینگ و... را در خود جای داده است. علاوه بر کوهنوری، اسکی و تله کابین که از تفریح‌های معروف توچال هستند، فعالیت‌های مختلف دیگری از سورتمه سواری تا تیراندازی با کمان و واقعیت مجازی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توان اوقاتی سراسر هیجان و لذت را تجربه کرد. با کجارو همراه شوید تا گشتی در منطقه تفریحی و دیدنی توچال بزنیم. مشهورترین و پررفت‌وآمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های توچال به‌ترتیب از شرق به غرب دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ‌چال هستند. 

    پیست توچال

    پل طبیعت

    پل طبیعت که یکی از نمادهای شهر تهران به شمار می‌رود، چشم‌اندازی کم‌نظیر از پایتخت ایران را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه به‌لطف فضا و امکاناتی نظیر کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید ساعاتی را روی پل خوش بگذرانید و با عکاسی و گرفتن سلفی این لحظه‌ها را برای همیشه ثبت کنید.

    پل طبیعت بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران است

    پل سه طبقه طبیعت در منطقه عباس آباد تهران، یک پل پیاده‌رو است که دو پارک اصلی پایتخت را به هم متصل می‌کند. این پل با سازه منحصربه‌فردش، جوایز بین‌المللی متعددی همچون جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۶ را کسب کرده و بارها و بارها بر سر زبان‌ها افتاده است. از پل طبیعت به‌عنوان بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران یاد می‌کنند.

    وقتی روی این پل می‌ایستید، شاه‌راه‌های اصلی تهران یعنی اتوبان مدرس، همت و حقانی زیر پایتان است. علاوه بر این، می‌توانید منظره زیبای پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، برج‌های آتش در پارک آب و آتش و گنبد مینا را نظاره‌گر باشید. کمی که سرتان را بالا بیاورید و به افق بنگرید، دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند را خواهید دید.

    پل طبیعت تهران

    درکه

    درکه تهران از آن دست مناطقی است که نمی‌توان لذت گشت و گذار در آن را با هیچ چیزی عوض کرد. این منطقه بسیار دنج و بی‌نظیر است، به طوری که رفتن به آنجا همیشه برایتان تازگی دارد. صدای گوش‌نواز رودخانه درکه در کنار آب و هوای فوق‌العاده آن، همگی از خلق یک روز خاطره‌ساز برای شما خبر می‌دهند. برای دوری از شلوغی و سر و صدای تهران در پایان هفته‌ها، درکه بهترین انتخاب است.

    اگر اهل پیاده‌روی و کوهنوردی هستید و از وقت گذراندن در یک منطقه باصفا با آب و هوای فوق‌العاده لذت می‌برید، درکه تهران مکان بسیار مناسبی برای شما به شمار می‌رود. یکی از مکان‌های پرطرفدار و دنج برای گشت و گذار تهرانی‌ها را می‌توان درکه نام برد که در شمال شهر تهران واقع شده است. این منطقه کوهستانی در دامنه کوه‌های شمالی تهران در نزدیکی دو محله ولنجک و اوین قرار گرفته است.

    درکه تهران

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست