اصفهان گردی | زیباترین جاذبه های اصفهان

  • Admin
  • 08 اسفند 1402
  • بازدید 281

اصفهان شهر افسانه های تاریخی دلنواز! شهری به زیبایی کاشی های رنگ به رنگ و نقشه هایی آمیخته از عشق! باید به اصفهان سفر کنید و جاذبه های گردشگری این شهر دل انگیز را از نزدیک مشاهده کنید. شاید آنگاه بیشتر پی ببرید که چرا اصفهان را نصف جهان خوانند.

فهرست مطالب

    اصفهان گردی | زیباترین جاذبه های اصفهان

    اصفهان شهر تاریخ و زندگی

    اصفهان شهر افسانه های تاریخی دلنواز! شهری به زیبایی کاشی های رنگ به رنگ و نقشه هایی آمیخته از عشق! باید به اصفهان سفر کنید و جاذبه های گردشگری این شهر دل انگیز را از نزدیک مشاهده کنید. شاید آنگاه بیشتر پی ببرید که چرا اصفهان را نصف جهان خوانند.

    در ادامه مقاله همراه عالم گشت باشید تا برای شما زیباترین دیدنی های اصفهان را معرفی کنیم. برای خرید تور کیش با قیمت ارزان کلیک کنید.

    زیبایی های اصفهان

    قدم زدن در اصفهان و غرق شدن در خاطراتی که از آنها تنها عمارتشان باقی مانده دنیای شیرینی است.

    به اصفهان سفر کنید و تاریخ را با تمام وجودتان حس کنید. سفر به اصفهان میتواند یک سفر خاص و دلنشین باشد به شیرینی گز هایش مخصوصا اگر شما به تاریخ علاقه مندید.

    باغ پرندگان

    تماشای پرندگان و دنیای لطیف و شاعرانشان یکی از لذت هایی است که تقریبا هر آدمی را به وجد می آورد. میتوانید در اصفهان از باغ پرندگان دیدن کنید و تصاویر خاطره انگیزی را در کنار خانواده ی خود ثبت نمایید.

    باغ پرندگان

    کلیسای بیت اللحم

    کلیسای بیت‌اللحم مقدس در دوره صفویه و پایتختی اصفهان ساخته شده است و یکی از کلیساهای بزرگ و جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود. این کلیسا در شمال دو کلیسای معروف اصفهان، یعنی هاکوپ و مریم مقدس بنا شده است. این کلیسای زیبا در میان دوازده‌ کلیسای کنونی بلندترین گنبد را به خود اختصاص داده است. این گنبد زیبا از دور نمایان و قابل تشخیص است.

    کلیسای لحم 

    میدان نقش جهان

    میدان نقش جهان همان نقطه‌ی اصفهان است که مجموعه‌ای از روایت‌های تاریخی را در ذهن خود ثبت و ضبط کرده است. فصل پاییزِ این میدان یکی از زیباترین تصاویری‌ست که می‌تواند در ذهنتان ثبت شود. اگر دوست دارید از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز دیدن کنید، حتما به میدان نقش جهان بروید و آثار تاریخی اش را یک به یک نظاره کنید.

    میدان نقش جهان

    سی و سه پل

    این پل در زمان حکومت شاه عباس و توسط الله‌وردی‌خان ساخته شد تا نمادی ابدی برای اصفهان باشد. سی و سه پل در طول تاریخ میزبان بسیاری از جشن‌ها و حوادث مهم بوده. جشن‌هایی مانند: آب پاشان، نوروز و خاج شویان که مردم بسیاری را برای همدلی و شادی گرادگر هم می‌آورد.

    سی و سه پل

    کاخ چهلستون

    کاشی‌کاری‌ها، نقاشی و آینه کاری چهل ستون در نوع بی‌نظیر و ستایش برانگیز است. این کاخ ۲۰ ستون بلند دارد که با خودنمایی در آب حوض پیش‌ رویش این عدد دوبرابر می‌شود. البته در خصوص این نام‌گذاری چیز دیگری بیان می‌شود و آن نقش عدد چهل در بزرگ‌نمایی و شکوه‌مندی ادبیات پارسی است.

    کاخ چهل ستون

    عمارت هشت بهشت

    عمارت هشت بهشت زمانی به زیباترین باغ عالم مشهور بود اما دچار تغییراتی فراوان گشت. هرچند هنوز هم نمیتوان زیبایی آن را انکار کرد. درهای کاخ هشت بهشت اصفهان را صفویان گشودند و آن را زینت دادند اما در عصر قاجار آنقدر دستخوش تغییر شد و از زیبایی و تزئیناش کم کردند که آن تصویر رویایی را کمی درهم شکستند. اگر به اصفهان سفر می‌کنید حتما هشت بهشت را ببینید، در زیبایی وسیع آن قدم بزنید و نفسی تازه کنید.

    عمارت هشت بهشت

    موزه کلیسای وانک

     کلیسای وانک ترکیبی از معماری ارمنی اسلامی است که گنبدی برفراز آن خودنمایی می‌کند. سراسر کلیسا پر از زیبایی‌های سیراب کننده‌ای که از دیدن‌ هر کدام از آن‌ها چشم‌هایتان برق می‌زند. از معماری بنا تا ریزترین تزئینات آن. نقاشی‌هایی که سرتان را به عقب می‌راند تا سیر داستانی آن را پیگیری کنید.

    کلیسای وانک

    همچنین اصفهان دارای دیدنی های گردشگری فراوان دیگری نیز میباشد که در این مقاله تنها به بخشی از آنها پرداختیم.

    عالم گشت همراه همیشگی شما برای سفرهای به یاد ماندنی

    ثبت نظر برای این پست

    نظر های شما درباره این پست